Introductie van wiskunde in de vroege jaren

Succesvol leren en oefenen van wiskunde is afhankelijk van een aantal factoren. Dit omvat motivatie, taalvaardigheid, aandacht, attitudes, IQ en sociale en educatieve ervaringen.

Vanwege de complexe aard van wiskunde leren kinderen in verschillende snelheden en op verschillende manieren. Sommige vereisen praktische oefening, andere hebben herhaling nodig, terwijl sommigen het gewoon snappen! Wat meer is, sommige kinderen zullen meer moeite hebben dan andere, en kunnen een specifieke leerstoornis hebben met wiskunde genaamd Dyscalculie. Studies hebben aangetoond dat kinderen die geen mogelijkheden hebben om wiskunde te oefenen, het misschien moeilijk hebben om naar school te gaan. Bovendien is gebleken dat het introduceren van wiskunde in de beginjaren belangrijk is voor schoolsucces.

Hier wat tips voor thuis:

Speel wiskundespelletjes!

Wiskundespelletjes maken het proces leuk en motiverend. Dit komt omdat het kinderen helpt om gevoel voor getallen te ontwikkelen zonder de dreiging van cijfers of schaamte die ze in een klaslokaal kunnen ervaren. Bekijk ons ​​volledige assortiment hier

ThinkFun Zingo! 1-2-3 spel

Introduceer wiskunde in het dagelijks leven!

Door wiskunde in context te oefenen, wordt de introductie van wiskunde in de vroege jaren relevanter voor een kind. Dit biedt ook de mogelijkheid om hun algemene begrip te verdiepen. Deze activiteiten zijn nuttig voor thuis:

  • Neem samen met uw kind een handvol knikkers, paperclips, potloden – alles wat ‘een hoop’ kan opleveren. Vraag uw kind om te raden en een schatting op te schrijven van hoeveel er in het bos zitten, en tel vervolgens om te bevestigen. Tellen terwijl ze hun handen gebruiken, is perfect voor kinderen die beter leren met tactiele validatie.
  • Voor oudere kinderen: open uw portemonnee, scheid munten en biljetten in hun coupures en tel samen het totale geldbedrag op
  • Verzamel een groep speelgoed of voorwerpen in hun kamer en zet ze op een rij van licht naar zwaar – haal dan de weegschaal tevoorschijn en weeg ze om hun schattingen te bevestigen.

Maak je geen zorgen als wiskunde niet je sterkste kant is!

Uit een onderzoek onder kinderen van de eerste en tweede klas bleek dat degenen met wiskunde-angstige ouders de neiging hadden om minder wiskunde te leren en meer kans hadden om zelf wiskunde-angst te hebben – wanneer hun ouders vaak betrokken waren bij het helpen met wiskundehuiswerk.

Hoewel ouders goede bedoelingen hadden, kan het overbrengen van hun eigen houding ten opzichte van wiskunde schadelijk zijn voor het kind. Als een persoon wiskundeangst ervaart, worden zijn prestaties beïnvloed omdat zijn werkgeheugen wordt verteerd door zorgen en angst – en hij heeft niet genoeg over om de eigenlijke wiskunde te doen. Dus, hoe kunnen wiskunde-angstige ouders hun kinderen helpen bij wiskunde? Dr. Cooper suggereert dat ouders van jonge kinderen een wiskunde-positieve omgeving creëren door ‘wiskundig gedrag’ te modelleren. Het spelplan: vertel uw kind: “‘Jij hebt je huiswerk voor wiskunde, en ik heb het mijne’,” zei hij, en laat het ze zien wanneer je “je wisselgeld telt, berekent wanneer het avondeten klaar is, kijk naar de prijzen in een supermarkt .

Referenties

Stearns, M. (2013). WISKUNDE LEREN: Waarom kinderen gefrustreerd raken en wat ouders kunnen doen: Ideeën om met ouders te delen. De onderwijssamenvatting, 78(5), 38.

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Bambootoys.nl
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart